.......................
INTERESSOS URBANÍSTICS, CORRUPCIÓ, CACIQUISME, ODI...QUÈ S'AMAGA DARRERA ? LA HISTÒRIA D'UNA PERSECUCIÓ ADMINISTRATIVA IMPENSABLE EN UNA DEMOCRACIA I PRACTICADA PER UN AJUNTAMENT DE LA COMARCA D'OSONA QUE COMPTA AMB LA COMPLICITAT DE LA GENERALITAT, JA HA TINGUT TRES ALCALDES COM A PROTAGONISTES FA MÉS DE TRENTA ANYS QUE DURA I ENCARA NO S'HA ACABAT
Aquest bloc ha estat creat amb l'única intenció de posar en coneixement general l'actuació despótica de les administracions implicades que no els importa trepitjar els drets dels ciutadans per satisfer els seus objectius.
Pràcticament la totalitat de la informació continguda en aquest bloc, es fonamenta en documentació oficial emesa per les pròpies administracions implicades.
Si algú vol contribuïr a ampliar alguna informació o considera que cal algún tipus de rectificació sobre alguna de les informacions, o es sent molest pel seu contingut, pot comunicar-ho al següent correu electrònic, i es faràn les correccions oportunes :
j_tubau@yahoo.es
I si algú ho desitja, pot publicar un comentari en aquesta web.
De conformitat amb la doctrina assentada per aquesta Comissió Jurídica Assessora, entre d’altres en el Dictamen 705/99, es sosté l’aplicació de l’article 92.4 de la Llei 30/92 i, en conseqüència, no s’aprecia la caducitat del procediment ja que ens trobem davant una qüestió d’interés general.
Veure Dictamen 340/02 de la Comissió Jurídica Assessora
Evitar que m'anul·lin la cèdula em costa un altre contenciós, i aquest és el resultat :
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya dicta la sentència nº 635 i no li cal entrar a valorar la resta d'al·legacions efectuades, ja que, per doctrina pacífica segons la nova LRJAP, L'EXPEDIENT ESTÀ CADUCAT, ja que la Generalitat ha infringit l'art.102.5 de la Llei 30/92 de Procediment Administratiu Comú que estableix que l'administració disposa de TRES MESOS per dictar resolució (la Generalitat va tardar 1 any i 2 mesos !!), i que si no ho fa es produeix la caducitat de l'expedient.
09-04-2008
ERC deixa l'equip de govern de Santa Eulàlia de Riuprimer. Xevi Rovira i Montells, regidor de Cultura i Serveis Socials al govern de l’Ajuntament de Santa Eulàlia, ha presentat aquest dimecres la seva renuncia al càrrec.
La renúncia es produeix, segons s'explica en un comunicat d'ERC, després de nou mesos de govern i de constatar ´´la poca predisposició al diàleg i al consens del grup municipal majoritari al govern Ara Riuprimer´´. Segons Rovira, la decisió final de deixar l’equip de govern ha estat la negativa de l’alcaldesa a consensuar un acord de govern que a principis de març va presentar ERC on quedessin marcades amb claredat les responsabilitats polítiques de cada àrea així com el pressupost corresponent.
Segons Xavier Rovira “Esquerra sempre ha mostrat la seva voluntat de continuar a l’equip de govern, contribuint a la seva estabilitat institucional amb plena capacitat per governar, en base a la confiança mútua dels partits que l’integren i la presa de decisions amb respecte a l’expressió plural que representen els grups polítics en el consistori´´. Amb tot, des d'ERC aposten per ´´seguir treballant en positiu des de l’oposició´´.
´´Des del grup municipal d’Esquerra-AM -continua dient el comunicat- creiem sincerament que la gestió i la bona feina feta en aquests mesos ens avala en tant que hem estat capaços de transformar idees en petites realitats i alhora generar valors compartits´´. ´´Esquerra-AM lamenta que la rigidesa política d’Ara Riuprimer hagi troncat la il·lusió del canvi expressada a les urnes en les eleccions municipals del maig de 2007´´, conclou el regidor d'ERC. (Informació extreta de El 9 Nou)
El propi Ajuntament, obligat per llei i mitjançant un anunci publicat a El 9 Nou del passat dilluns 7 de febrer (pàg. 5), exposa públicament que un expedient, durant el termini d'un mes, resta a disposició de totes les persones interessades a fi de que puguin formular les al·legacions que considerin oportunes. El mateix anunci, per tal de donar-li la màxima difusió, també es publicita en d'altres mitjans de prensa escrita de gran abast, es penja al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i també es publica al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) o en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i a les seves webs respectives per a la seva consulta via Internet.
Doncs bé, un servidor es persona a l'Ajuntament el passat 28 de febrer (dins el termini d'exposició pública) per tal de poder consultar l'esmentat expedient i la administrativa que m'atén i prèvia consulta a la secretària municipal em diu “que estic fora de termini, que l'expedient ja s'ha enviat” i li contesto que això no és així, doncs el termini indicat d'exposició pública és d'un mes tal i com consta a l'anunci publicat en aquest periòdic (vaig acudir-hi amb una fotocòpia del mateix) i ho comenta a la secretària. A partir d'aquí i un cop superat el primer entrebanc (ja no s'insisteix més que estic fora de termini ni que l'expedient ja s'ha enviat), rebo un tracte totalment “personalitzat” per part de la secretària municipal que em demana si vull veure el projecte i li dic que vull veure l'expedient sencer i s'en va a buscar-lo. M'entrega el projecte tècnic redactat per l'arquitecte i quan em dono compte que s'emporta la resta de l'expedient, li dic que també m'interessa veure-ho i em trobo amb un segon entrebanc, doncs ara em contesta que no em permetrà veure-ho amb l'excusa de que “hi han dades personals, que en tot cas hauria de tapar-les”. Li reitero que si l'expedient està en exposició pública no em pot privar de fer-li una ullada, i em trobo amb un tercer entrebanc, aquest cop la nova excusa és que “en exposició pública només hi està el projecte, no els informes de l'expedient” i li contesto que això no és així, doncs si hi ha un termini d'exposició pública per fer al·legacions, se suposa que has de poder veure tot l'expedient, si no, com es poden presentar unes al·legacions? Només contra un projecte tècnic d'un arquitecte? Ara li insisteixo que llegeixi el que diu l'anunci, en el qual lògicament, s'indica que el que resta en exposició pública és l'expedient. Aquesta vegada em respón “que s'en diu expedient de forma genèrica”. Ja estic alucinant i li dic que suposo que teniu algún problema doncs no entenc com es posen tants problemes per una cosa normal i corrent que qualsevol funcionari d'Ajuntament et facilita sense cap problema per simple sentit comú i per la senzilla raó de que hi está obligat per llei. En aquest moment ja li dic si és que haig de venir amb un advocat per poder veure l'expedient. Seguidament li demano si em permet de veure'l i no em contesta i quan el tinc, m'el treu enèrgicament de les mans i alçant la veu molt exaltada i donant un fort cop a la taula amb l'expedient em diu que “quan ho demani m'ho ensenyarà tot” (?) i “que no malpensi que vulgui amagar res, però que haig de tapar les dades personals”. Li insisteixo que un expedient en exposició pública no es pot privar a ningú, doncs sería absurd que una llei permetés posar-lo a disposició pública i una altra en prohibís consultar-lo. A partir d'aquest moment, ja amb un to més calmat, em “comenta” superficialment alguns dels documents de l'expedient (malgrat que acabava de dir que no eren “públics”), però sense deixar-me en cap moment de poder consultar-lo tranquilament sense els seus impediments. Mentre s'endú l'expedient (se suposa que per tapar les dades personals), em diu que puc mirar tranquilament el projecte (que només conté dades tècniques) i per si encara no havia fet prou pena, insisteix que “només puc al·legar contra el projecte, contra res més, qué és l'únic que està en exposició pública”. Indignat i perplex, en aquest punt considero que ja he perdut prou el temps i m'en vaig cap a casa.
Els ciutadans tenim garantit per llei el dret a conèixer els documents d'un expedient, inclús si no está en periode d'informació pública i també d'obtenir-ne còpies, si en som persones interessades, o sigui, quan els nostres drets en puguin ser directament afectats per la resolució que s'adopti a l'expedient. I resulta que, a més, un servidor disposa d'un habitatge al qual pot ser-li aplicable el mateix procediment urbanístic (per això vaig acudir a informar-me a l'Ajuntament) per està situat a la mateixa zona que l'habitatge relacionat a l'expedient, amb l'agreujant de que la secretària municipal ho sap perfectament.
Aquesta conducta, tan irresponsable i més pròpia d'èpoques passades, com a mínim, hauria de comportar la seva suspensió de sou i feina per una bona temporada.
Tal vegada es tracti d'un Expedient X? Sembla surrealisme però lamentablement és ben veritat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada